Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SB

Pro všechny:

Koho příjmení zajímají blíže, existuje portál http://www.prijmeni.cz

Je tam vždy uvedena zvláště forma mužská a zvláště forma ženská, samozřejmě s výjimkou příjmení, která netvroří přechýlenou formu (Jirků, Dolejší apod.).

Tam zjistíte, že nejčastějším českým příjmením je Nováková (v české republice jich žije 34812, tedy každý 295 obyvatel), druhým nejšastějším je Novák (v České republice jich žije 33 881, tedy každý 303. obyvatel).

Zjistíte, že příjmení Metelka a Hojer existují, ale Dušín nikoli.

Hliníkové v České republice žijí dva, ale ani jeden v Humpolci, nýbrž v Broumově. Žen s příjmením Hliníková žije v české republice sed, ale též ani jedna v Humpolci.

Některé věci se tam však nedozvíte. SIce si tam najdete, že mužů příjmení Dub je u nás 477, ale zda některý z nich nemá v ozbrojených silách hodnost poručíka, to už tam není.

Hitler u nás není ani jeden, Himmlerové jsou u nás tři, Mussolini samozřejmě také žádný apod.

Švejků je u nás 32.

1 0
možnosti
JM

J87a94n 73M88a81r48e63k

27. 4. 2023 21:28

Myslí, že Švejků je tam u vás daleko víc než 32

0 0
možnosti
JP

Příjmení si nevybíráme, Viléme, to je osud narodit se v rodině Pišišvora. Ale ten Pišišvor má moc vám ještě přitopit volbou křestního jména. Docela neutrální Kuneš dostane jméno Aleš, Horká bude nešťastná jako Zorka, že si z ní bude dělat srandu i Kaiser, Fuk nebude nadšený ani jako nevinný Tomáš, možná ani Stroj nepřivítá jméno Jáchym nebo Houdek nebude příliš odvázaný jako Robin. Hodně se píše o jménech, co dávají celebrity (a po jejich vzoru i další) svým dětem. Podléhá to dost módě a jména jako Pětiletka nebo Dněprostroj už nefrčí. Ale dát dítěti jméno Dexter, když v telce běžel seriál, kde je Dexter sériový vrah a kanibal, no nevím. Zrovna tak Análie - to už by snad byla lepší i Kanálie. Já jsem byl jako vymýšleč jmen naprosto konzervativní. Můj nejstarší syn dostal jméno Géza Prouza. To je tak, když člověk jede na líbánky do Maďarska a inspiruje se rockovou operou Štěpán král, kde Géza je jednou z hlavních postav (sympaťák záporák, na konci ho rozčtvrtěj). Manželce se to moc nelíbilo, dokonce po pár letech vytuhla a chtěla Gézu přejmenovat na Kryštofa, ale já argumentoval: Když bude zoufalec, ať trpí, když schopnej, tak mu to pomůže. No a je vysokým manažerem jedné nadnárodní obří firmy. Kdepak, já věděl, že personalisti si zapamatujou jeho jméno na první dobrou navždy. A holky taky:-)

2 0
možnosti
SB

Proto si třeba myslím, že zajména dcerám by neměla být dávána nějaká příliš vznešená jména.

Třeba křestní jméno Kleopatra je sice také za trest, ale s běžným příjmením to ještě může souznít.

Ale když takové jméno vybírají manželé Kostkovi, Hladíkovi neboé Dobešovi pro svou právě narozenou dceru, nemohou vědět, do koho se jednou zamiluje. A zatímco za svobodna ta Kleopatra Kostková, Klaopatra Hladíková nebo Kleopartra Dobešová ještě jakž takž ujdou, po svatbě je Kleopatra Žížalová nebo Kleopatra Vokukrová dost směšné.

1 0
možnosti
SB

S těmi přímeními někdy dochází k úsměvným situacím, i když jsou třeba mnaprosto nevinná.

Jednou mi jeden Ital říkal, že byl v Praze a naučil se vždy žádal ke kávě smetanu.

Pak odejel a vrátil se asi tak po sedmi letech a už si to tak dobře nepamatoval, a proto požádal číšníka, aby mu přinesl nikoli "café a smetana", nýbrž "café a Janáček".

1 0
možnosti
Foto

Chodila jsem kdysi k zubaři, který se jmenoval Šourek. Poprvé jsem měla problém udržet neutrální tvář. Ale šikovný byl, zákrok skoro nebolel.:-)

1 0
možnosti
Foto

:-) Šárko, pokud jde o mě, tak si u zubaře nedokáži udržet neutrální tvář, i kdyby se jmenoval Novák.

2 0
možnosti
Foto

Viléme, měl jsem kamarádku, co byla za svobodná Kuřová a vzala si Jebouska. A v práci na stroji jsme měli osádku Studený, Teplý a kvalitářku Horkou.

2 0
možnosti
SB

Já jsem zase byl ve čtyřčlenném týmu, kde na první šachovnici hrál Zápotocký, na druhé Svoboda, na třetí Novotný a na čtvrté já, tedy Beneš.

2 0
možnosti
Foto

R^Pobavilo. Kdysi se tady na blogu nějaký diskutér mylně domníval, že bydlím v Brně a starostlivě se mě zeptal, jak tam mohu se svým příjmením vůbec žít;-D

2 0
možnosti
Foto

Jane, v Brně je dost Pražáků a všichni spokojeně žijí:-):-). Ale teď mě napadá, že jsem se nikdy nesetkal s příjmením Brňák, ale jinak je v Praze brňáků jak máku:-)

3 0
možnosti
MP

R^ Bohužel, Viléme, jen takto, protože redakce iDNES si nepřeje, aby se můj původní příspěvek objevil v diskuzi :-). Zvláštní, s lidmi těch jmen, která jsem tam uvedl jsem se opravdu setkal. Na tuhle nesmyslnou hyperkorektnost dojedeme.

3 0
možnosti
Foto

Je mi to jasné, Miroslave. Moc ti děkuji za reakci.:-) I za tu první, kterou si bohužel nepřečtu.

1 0
možnosti
Foto

;-D;-D;-DR^ Díky, pobavila jsem se, s úctou ĎIANOVÁ, měkké I... Už jsem taky byla přejmenovaná na Diovou, Dyjanovou,...V porodnici: paní Diová, volal vám pan manžel. JÁ.: Á, starej Zeus, no to je dost!

2 0
možnosti
Foto

;-D;-DVlastně jste bohyně. A proč vlastně ne?

1 0
možnosti
TG

R^:-)R^Výborně vygradovaný závěr, Viléme.

2 0
možnosti
Foto

Děkuji, Tomáši:-):-)

0 0
možnosti
Foto

Vzpomínám na jednoho ze svých učitelů. Jeho příjmení nemohu napsat ani do diskuse ani do článku, naznačím jen, že znělo podobně jako slůvko, které Eva Holubová uváděla ve filmu Pelíšky jako nešvar. Přesněji bylo od toho slůvka odvozeno.

A já měl problém se v přítomnosti pana učitele nesmát.

2 0
možnosti
Foto

Vím, jaké příjmení máte na mysli:-) Je to jako u Lorda Voldemorta, jehož jméno se nesmí vyslovit...ale známe je.:-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 286
  • Celková karma 22,96
  • Průměrná čtenost 1530x
Glosátor dění kolem nás, který se pokouší hledat perličky na dně, i když tuší, že tam najde /většinou/ něco zcela jiného. Někdy se však zadaří.

Seznam rubrik