Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Domnívám se, že autor má na mysli novorenesanční budovu z roku 1863 (nedaleko Národního divadla), kde sídlí, a nikoliv pouze jen disidentská kavárna Slavia. ;-)

0 0
možnosti

Ještě jsem zapomněl dodat, že nejradši mám kubistickou Grand cafe Orient na roku Ovocného trhu a Celetné ulice v kubistickém domě U Černé Matky Boží.

2 0
možnosti

Pražské kavárny miluji. Poslední zhruba rok a půl navštívím se svou neteří každou chvíli nějakou.

2 0
možnosti

Pražská kavárna, Dukelských hrdinů 904/44, Praha 7

3 0
možnosti

V kavárně Slávii se za hluboké totality scházel kulturní výkvět společnosti. Měla jsem to štěstí se občas jako dítě zúčastnit a tiše naslouchat moudrým.

9 0
možnosti

Jasně, má to být ironicky vtipné ... jako častá návštěvnice pražských kaváren (ovšem mimo pro turisty v centru) Vás ujišťuji, že se stejně tak nezdráhám vstoupit do venkovské hospody a dala si tam pivo (víno by bylo dost velký risk). Nicméně pražská kavárna se vyskytuje všude tam, kde se sejdou lidé, kteří se zajímají o víc než je vlastní “kulička” a chtějí milý zastupitele, kteří nebudou myslet jen na svůj prospěch a zvolení i v dalším období. Miloš Zeman má těžký mindrák z toho, že do takové společnosti nepatří - ovšem vlastním pilným přičiněním.

6 0
možnosti
Foto

Kavárna, vinárna, hospoda ve své podstatě se doplňují. Rozhodně se nejedná kdo z koho.

0 0
možnosti

Pražská kavárna není podnik, ale názorový proud lidí, kteří se, řekněme, hlásí k životnímu stylu jakési vyšší střední třídy, k níž návštěvy kaváren patří. V tom se odlišuje od nižší třídy, pro níž je typická spíše hospoda. V pejorativním smyslu označuje skupinu lidí s povýšeným postojem k lidem, kteří nejsou tak vzdělaní, obvykle ani úspěšní a "špatně volí". Proto by podle Pražské kavárny jejich volební právo mělo být omezeno, spíše na základě EQ než IQ testu, tak aby elitám představovaným Pražskou kavárnou předurčeným správně rozhodovat o našem budoucím směřování to nekazili.

4 3
možnosti
Foto

Díky za vysvětlení. Teď už je mi vše jasné. Zase jsem o něco chytřejší.

4 0
možnosti

R^ :-)Výborný článek, Viléme, jako vždy. K pražské kavárně Ti nic neřeknu - jsem přece jen pouhý naturalizovaný Pražák a do kavárny navíc nechodím (v té Slávii jsem byl pouze jedou, jako student):-). Ale zaujala mě též Tvá zmínka o brněnském nářečí, hlavně v souvislosti s Mistrem Högerem. Já jsem si vždycky (je to už dávno) říkal, jak může být tenhle člověk, s takovou vadou řeči, být dokonce národním umělcem? Teprve později jsem pochopil, že nemá vadu řeči, ale mluví prostě "brněnsky". Ovšem přímo krystalickými protagonisty tohoto jazyka pro mě byli bratři Pospíšilové. Ti byli boží :-). Zdravím Tě srdečně a přeji krásný víkend.

4 0
možnosti
Foto

:-)Jo,jo pan Höger. Jako dítě jsem miloval v jeho podání pohádky..třeba Vláček Kolejáček. Jinak dovol, Miroslave, abych tě opravil. V jiných oblastech jde o nářečí, ale na brněnsku o hantec:-)

0 0
možnosti

Mě poučil soused: Pražská kavárna existuje, je kousek od Václaváku a scházejí se tam všichni, kteří usilují o to ztrpčit obyčejným lidem život. :-)

3 0
možnosti
Foto

A přes veškeré úsilí pana presidenta zadupat pražskou kavárnu do země se z ní ozývá v pravdě revoluční píseň:

"I kdybysme padli všici, vstanou noví kavárníci, káva z hrnku zavane."

9 0
možnosti
Foto

tak to je betelní:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 282
  • Celková karma 24,94
  • Průměrná čtenost 1552x
Glosátor dění kolem nás, který se pokouší hledat perličky na dně, i když tuší, že tam najde /většinou/ něco zcela jiného. Někdy se však zadaří.

Seznam rubrik