Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Za nejlepší upozornění v příbalovém letáku považuji:

pokud jste alergický/á na...xy (účinnou látku), lék neužívejte!

A jak to jako dopředu mají lidi vědět?

0 0
možnosti
MS

Jednou se spálí a příště už budou vědět, že jsou na daný lék alergičtí. Jinak to asi zjistit nelze. :-)

0 0
možnosti
BV

Výrobci léčiv se jen poučili z žalob ve Spojených státech, kde je možné vyoudit miliony či dokonce miliardy na každém nesmyslu uplatněném mazanými specializovanými právníky jedoucími na procenta

Třeba opilý řidič, který narazil se svým sporťákem Ferrari při 200 km do stromu desítky metrů od silnice vysoudí majlant jen na tom, že mu prodejce neřekl, že je to rychlé auto

0 0
možnosti
BV

Hypochondr a letáky ala Jerome Klapka Jerome: Tři muži ve člunu

Byli jsme čtyři - Jiří, Vilém Samuel Harris, já a Montmorency. Seděli jsme v mém pokoji, kouřili a mluvili o tom, jak jsme na tom zle - totiž z lékařského hlediska zle, samozřejmě.

Cítili jsme, jak scházíme, a to nás trochu znervózňovalo. Harris řekl, že chvílemi na něho přicházejí takové zvláštní záchvaty závrati, že sotva ví, co dělá; a potom řekl Jiří, že i on mívá záchvaty závrati a také sotva ví, co dělá. Já zase měl v nepořádku játra. Věděl jsem, že to jsou játra, co je v nepořádku, protože jsem si právě přečetl reklamní leták o zákonem chráněných jaterních pilulkách, v němž byly podrobně popsány všelijaké příznaky, podle nichž člověk pozná, že má játra v nepořádku. Ty příznaky jsem měl všechny.

Je opravdu s podivem, že jsem ještě nikdy nečetl inzerát o nějakém léku, aniž bych došel k přesvědčeni, že jsem zachvácen nemocí, o níž inzerát pojednává, a to v její nejzlovolnější podobě. Pokaždé se mi zdálo, že se diagnóza přesně hodí na všechny pocity, které jsem kdy měl.

Pamatuji se, že jsem jednoho dne šel do Britského muzea, abych si přečetl, jak se léčí jakési lehké ochuravění, které mě postihlo myslím, že to byla senná rýma. Vytáhl jsem si knihu a přečetl všechno, co jsem si přišel přečíst. Potom jsem, aniž bych si to uvědomil, pomalu obracel listy a začal jen tak studovat jednu nemoc po druhé. Zapomněl jsem, jaká to byla choroba, do níž jsem se zahloubal nejdřív - vím jen, že to byla nějaká strašná metla lidstva - a dřív než jsem pročetl seznam prvotních příznaků, bylo mi jasné, že ji určitě mám.

Chvíli jsem seděl strnulý hrůzou. Potom, otupělý zoufalstvím, znovu jsem začal listovat. Přišel jsem na tyfus - přečetl jsem si příznaky - a zjistil, že mám tyfus a že ho mám už několik měsíců, aniž bych to věděl. Byl jsem zvědav, co všechno mi asi ještě je. Zase jsem zalistoval, našel tanec sv. Víta - a zjistil jsem, jak jsem očekával, že ho mám také.

0 0
možnosti
BV

Začal jsem se o svůj případ zajímat a rozhodl jsem se, že ho prozkoumám do základů, a dal jsem se do toho podle abecedy stránku za stránkou. Prostudoval jsem agorafobii a dověděl jsem se, že jí trpím a že akutní stav nastane asi za čtrnáct dní. Ulevilo se mi, když jsem zjistil, že Brightovu nemoc mám jen v mírném stupni a že při ní mohu zůstat naživu ještě několik let. Měl jsem choleru - s těžkými komplikacemi a pokud jde o záškrt, s tím jsem se podle všeho narodil. Probral jsem svědomitě všech dvacet šest písmen a jen u jediné choroby jsem došel k názoru, že ji nemám; byla to horečka omladnic. Zpočátku se mě to nemile dotklo; viděl jsem vtom jisté zlehčování. Proč nemám horečku omladnic? Proč to skoupé omezováni? Za chvíli však zvítězily city méně sobecké. Uvažoval jsem, že mám všechny ostatní lékařské vědě známé nemoci, potlačil jsem své sobectví a rozhodl se, že se obejdu bez horečky omladnic. Ukázalo se, že trpím dnou v nejhorším stadiu, aniž jsem to dosud zpozoroval, a záduchu že mám zřejmě od dětství. Po záduše tam už žádná další nemoc nebyla, proto jsem usoudil, že mi už nic jiného není..........

.....Do čítárny jsem vešel jako šťastný zdravý muž. Odtamtud jsem se odplížil jako vetchá ruina.

------------

Následuje návštěva lékaře a recept na lék, který mu v lékarně nevydají:

"1 libra bifteku s 1 pintou piva - každých šest hodin. 1 desetimílová procházka každé ráno. 1 postel přesně v 11 hodin každou noc.A nepřecpávej si hlavu věcmi, kterým nerozumíš."

0 0
možnosti

Zkuste homeopatika. Prý výborně zabírají. Tam nejsou vedlejší účinky žádné.

0 0
možnosti
MS

Ovšem je tam to p r ý ... :-)

4 0
možnosti
MS

U všech nežádoucích účinků léku je zpravidla uvedena četnost jejich výskytu (u těch nejhorších je zpravidla minimální). Chápu výrobce, že se tak chrání proti žalobám pacientů. Dokážu si představit, jak byste asi vyváděl a dožadoval se satisfakce soudní cestou, kdyby se u vás prokazatelně projevil nežádoucí účinek, který n e b y l uveden v příbalovém letáku. Já si příbalový leták vždycky přečtu, abych věděl, do čeho jdu, ale nedělám z toho vědu. :-)

3 0
možnosti
OP

Ten systém "napíšu to do letáku a jsem vyviněn je ďábelský. Pacient je nemocný, očekává odbornou pomoc, doktor si přečte Vademekum a něco předepíše, farmaceuti napíšou příbalové letáky a všichni krom pacienta jsou v pohodě. Je to systém blbečku, užij si to, čím víc budeš nemocný, tím víc budeš na nás závislý. Tedy s výjimkou VIP person, těm se doktoři pečlivě věnují a žádné smrťáky jim nepředepisují

0 3
možnosti
Foto

Přečtěte si leták od Celaskonu. ;-)

2 0
možnosti
Foto

R^ Moje známá farmaceutka mi radila-nečti!;-D

2 0
možnosti

Skvěle napsáno, mám tytéž zkušenosti.R^

A co teprve, když dlouhodobě berete předepsaný lék (prý na furt) a přidají vám další a ještě jeden. U každého je v příbalovém letáku napsáno, že s tím dlouhodobě užívaným se tyto léky nesmí užívat. Lékař pravil, že to píšou všude a netřeba se tím zabývat.

Občánku a co teď?

1 0
možnosti
VV

Njdete si lekare ktery vam to vysvetli.

0 0
možnosti
OP

Jenže bohužel, něco je v těch letácích pravda. Doktorům se vyhýbám jako čertům, ale na jaře jsem v rámci zánětu spojivek navštívila očařku. Zlaté časy, kdy si člověk v lékárně koupil slovenské oční kapky a za pár dní bylo po zánětu. Pí Mudr. mi předepsala oční kapky s kortikoidy a v letáku jsem se dočetla, že zánět pomine a šedý či zelený zákal přikvačí. Kdybych měla od Trumpa zbraň, vyvraždila bych celý farmaceutický průmysl

1 2
možnosti

A co s tím má Trump společného?

1 0
možnosti
Foto

Samozřejmě. Lékaři předepisováním medikamentů směřují k jedinému cíli - tou je likvidace nemocných. Předpisem kterékoliv tablety způsobí nemocnému všechny potíže, které jsou vyjmenovány v letáčku. Výsledkem je provize farmaceutické firmy a pohřebního ústavu.

Imbecilita amerického práva se přelila k nám a působí....R^

8 0
možnosti
  • Počet článků 283
  • Celková karma 26,92
  • Průměrná čtenost 1546x
Glosátor dění kolem nás, který se pokouší hledat perličky na dně, i když tuší, že tam najde /většinou/ něco zcela jiného. Někdy se však zadaří.

Seznam rubrik